1 augusti 2016

1 augusti - hej höst!

Det är den 1:a augusti. Datumet som jag varje år associerar höstens början med! Nog är det fortfarande sommar, men de små tecknen är här. Det här känns som övergångsmånaden från varma till kallare tider. Sakta och diskret smyger hösten nu in med kyliga kvällar och mörka nätter. Vi har midnattssol på sommaren men nu märks det att mörkret kommer hit. Igår tände vi utebelysningen för första gången! That feeling. :) 

Frosten är höstens höjdpunkt och den längtar jag också till även om jag inte vill ha den här och nu! Bäst vore om den hälsade på i mitten av september. Men ett tag till får vi vänta...

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot hösten så mycket! och sen såklart vintern! Hoppas på mycket snö :)

    SvaraRadera
  2. Jag drömde i natt att det snöade den 1:a augusti. Min äldsta dotter fyller år då så det var därför jag visste datumet i drömmen. Två gånger har vi fått snö på min födelsedag i oktober och då har jag fotograferat snön på gula höstlöv, i drömmen var jag ute och fotograferade snön på blommorna och både din och min julblogg fanns med i drömmen :)

    SvaraRadera