6 november 2015

Ikeas julbord 2015

Nu är det snart dags för 2015 års julbord på Ikea! Den 19 november börjar det serveras och det kostar precis som förra året 129 kr om man är Ikea family-medlem. 


I dagarna kommer nog menyn upp också, den ser jag fram emot och jag lägger upp den så fort jag kan! Jag har ätit julbord på Ikea ett år när Tina Nordström komponerade maten och jag tyckte det var toppen, jättegott! Vi åt oss supermätta. Även mycket prisvärt om man jämför med andra restauranger och jag tycker kvalitén på maten är riktigt bra trots detta! 

Det är från julbordet på Ikea jag tagit med mig en favorit i adventstid - julskinka med krossad stjärnanis som var Tina Nordströms förtjänst. Jag äter det aldrig på julafton då vi har traditionell skinka, men helgskinkan som vi köper på hösten brukar jag krydda till lite på mackan, oväntat gott.

Nån som ska testa årets julbord på Ikea? :)

3 kommentarer:

  1. Jag ska nog försöka ta mig dit någon gång och testa :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte ta med mamma på julshopping och lunch på IKEA, har aldrig ätit deras julbord förr, så det skulle jag vilja prova :D

    SvaraRadera
  3. Absolut. Testade förra året och kommer definitivt äta där minst en gång i år.

    SvaraRadera