7 november 2018

Ny jullista!

Jag hittade på jättemånga jullistor förr om åren, men nu har jag inte skrivit någon på flera år... så det var hög tid att skapa en ny lista med nya frågor. Rödmarkerade är mina främsta val.


 Klar julbelysning flerfärgad julbelysning - både &
Pynta nån vecka innan advent - pynta adventshelgen
Fram med plastgranen: första advent - Lucia eller 1-4 dagar innan julafton
Fram med levande granen: första advent - Lucia eller 1-3 dagar innan julafton
Smygstarta julen – hålla ut till advent
Gammaldags tomtar - tomtar med luvan över ögonen 
Öppna klapparna på: morgon - eftermiddag - kväll
Julen åker ut tjugonde knut strax efter nyår
Plastgran - levande gran
Hugga egen gran köpa
Kungsgran - rödgran
Rött och klassiskt - vitt och lantligt
Fira jul hemma - borta
Kokt julskinka - rimmad och ugnsbakad
Tomte - inte tomte
Mjuka - hårda paket
Utomhus: utegran - ljusslinga - ljusdekoration - inget
Handlar julklappar i tid - ute i sista minuten
Börjar oftast längta till nästa jul under vår - sommar - höst - året runt!
Pyntet: har sin speciella plats - olika plats varje år

Ett stämningsfullt foto från skogsdungen bakom huset

4 kommentarer:

  1. Underbart foto, kul med ny lista! Jag hittade också på många egna och svarade på andras för några år sedan men nu var det länge sedan sist, kanske dags att svara på din lista :)

    SvaraRadera
  2. Ooo kul med en ny jullista!! Roligt med lite annorlunda punkter som jag inte sett på andra listor. Får bli till att fylla i den själv i helgen tror jag visst.

    SvaraRadera
  3. Svarade äntligen på din trevliga jullista tidigare i veckan! Förlåt att det tog lite tid, hehe.

    SvaraRadera