9 november 2018

Recension: The Holiday Calendar

Julfilmsyset har börjat! De klassiska och stora julfilmerna sparar jag alltid till december, men alla julfilmer från Netflix kollar jag så fort jag kan. Här kommer mina åsikter kring film nummer 1.

The Holiday Calendar


Handling
"En talangfull fotograf är fast på ett tråkigt arbete när hon ärver en antik adventskalender som kanske kan förutspå framtiden - och leda henne till kärleken". /Netflix

Min åsikt
Jag är kräsen, väldigt kräsen när det gäller filmer. Skådespelarna måste kännas äkta och göra ett bra jobb för att övertyga mig. Så fort jag får en B-films känsla stänger jag av och går vidare. Men här lyckas dom! En välgjord och gullig film, som är gullig utan att kännas "cheezy" eller får en att vilja ta fram skämskudden. Fin julstämning genom filmen, både musik och miljö. Rekommenderas! 

Mitt betyg
*****
Julmysfaktor
*****

Tips om du vill se Netflix filmer: Första månaden hos Netflix är helt kostnadsfri och utan krav att betala eller fortsätta, perfekt att ta gratismånad i december... 

1 kommentar: