2 november 2018

Några innegranar vi haft genom åren

Sedan jag föddes har vi haft levande granar och så lär det fortsätta. Ett undantag - året när de vita plastgranarna gjorde inträde och vi såklart skulle ha en sån också. Minns bara att det var något som fattades den julen, den där grandoften och bara en sån sak att tälja till stammen så den skulle passa granfoten! Traditioner man normalt kan tycka är jobbigt, fattas när man slutar med dom.

Bordsgran blev lösningen när vi hade en valp på besök som ville äta upp granen! 
Ett av de fåtal år jag hade en levande gran i sovrummet
 Jag är delad om glitter i granen. Tycker nog det är snyggast utan faktiskt, blir ett jämnare resultat.
Förra årets gran! Direkt från Byggmax för 99 kr. Med så mycket snö kunde vi inte gå in i skogen och hugga en egen. Underbar form, den var hög till en början men blev väldigt kort eftersom vi inte var beredd på att odlade granar har kraftigare stam. Vi fick korta ner/hyvla den massor, och kvar av den stora granen blev en minigran! Slutade med att vi köpte en bredare granfot. 

Kan hända att vi köper en gran på Byggmax i år igen om vi inte hittar rätt i skogen! Väldigt smidigt, sparar så mycket tid och man slipper ryka av stress när man snubblat runt i timmar i skogen utan att hitta rätt... utegranen ska vi däremot snart börja leta i mina föräldrars skog.

4 kommentarer:

  1. Så roligt med en liten tillbakablick genom åren! :D Jättevackra granar allihop. Haha aww den lille valpen ser lite förkrossad ut att inte nå upp till granen. Vilka underbart mysiga julbilder! <3

    SvaraRadera
  2. Jättefina granar 💚🎄 Tack för ditt svar tänkte att det nog var den granen😊 jag hoppas att de packar upp en så jag kan titta på riktigt men litar mycket på ditt omdöme 👍

    SvaraRadera
  3. Tack för tips på blogginlägg! Älskar förra året knubbiga gran!!

    SvaraRadera
  4. Kul inlägg! Blev genast sugen på att göra ett likadant, vi får väl se!

    SvaraRadera