7 november 2018

TB christmas #3: Jul i köket

Längtar till det är dags att hämta kälken från vedbon och dra in kartonger med pynt och ljusstakar! Det görs alltid första adventshelgen. Det är då julen har sin premiär hos oss, allt från julmusik till glögg. Smygstartar lite med must och julskinka, men har inte lyssnat på en enda jullåt ännu... jag gillar att spara nästan allt till advent för att få en explosion av jul på en och samma gång! 

Julgardiner, stjärnor, ljusstakar och utegranen kommer upp första advent, sen kommer de flesta tomtar, plastgranen och övrigt pynt upp ur vrån runt Lucia. 3-4 dagar innan jul flyttar den levande granen in. Nedan foton från vårt adventspyntade kök ett år.

3 kommentarer:

  1. Så mysiga bilder, längtar så himla mycket till det är dags att börja pynta för advent. Hemma hos mig är fredagen före första advent stora pyntardagen :)

    SvaraRadera
  2. Så mysigt!
    Jag väntar också med julmusiken till advent. Har dock fuskat och druckit både must och glögg och även kollat på några julfilmer. Men musiken och pyntet får vänta till advent, blir extra härligt då:)

    SvaraRadera
  3. Så mysiga och stämningsfulla bilder! Så himla fint hemma hos dig/er. <3 Underbart med så många fönster, det blir lite som en glasveranda!

    Vill också som du ha en liten explosion av advent och jul på en och samma gång. Dock brukar den explosionen hända ungefär en vecka innan advent hos mig eftersom jag oftast helt enkelt inte kan vänta längre, haha!

    SvaraRadera