31 oktober 2017

Säljer snart julbockar!

Det har blivit närmast hysteri kring julbockarna i betongvärlden, kön är jättelång på formar men nu har jag äntligen lyckats vara med och bokat en form så jag kan gjuta upp flera av dessa godingar innan advent! :)

Jag som många andra använder flytspackel istället för betong vid gjutningen, dyrare än betong men mycket finare yta och detaljer och det blir sällan luftbubblor. Går att ha utomhus men på vintern och vid minusgrader ska man ha det inne.


Det här är modellen! 17x13 cm. Kommer pimpa upp några med snören runt halsen och kanske fårull på ryggen och fixa den i olika färger om önskemål finns.

Jag tar upp en intresselista redan nu på lisasjulblogg@gmail.com 
(Självklart inget bindande innan eventuellt köp genomförs). Pris inte helt bestämt men det kommer nog ligga runt 150 kr för själva bocken + frakt. Återkommer med all info när jag gjort klart den första som jag såklart visar upp här så fort den blivit klar! :)

Får formen i slutet av veckan och kan börja gjuta nästa vecka! Så kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar