4 november 2018

Ny julmustfavorit, Apotekarnes inte längre godast

Genom alla år har Apotekarnes julmust light varit mitt första val. Speciellt när det gick att få tag i lightmust på glasflaska. Zeunerts var en storfavorit tidigare också, när jag drack vanlig läsk, men nu håller jag mig ju till sockerfri. I år tycker jag inte att Apotekarnes är lika god. Varför det blivit så kan jag inte sätta fingret på, men tycker den smakar mindre och blaskigare nu för tiden. 

Det kanske är lite olika från år till år? Eller så är det min smak som ändrat sig, för helt plötsligt är Nygårdas julmust godast! Som jag inte alls kunnat med tidigare! Tycker den känns mycket fylligare och har mindre bismak av sötningsmedel. Nu står några flaskor laddade i kylen och här blir det definitivt en Nygårdajul 2018 😀

Har du någon julmustfavorit och någon du undviker?



Vi går inte riktigt ihop längre jag och Apotek-Arne, som jag kallade musten som mindre!

********************

2 kommentarer:

  1. Hmm märkligt att du upplever smaken annorlunda. Vi brukar alltid köra på Apotekarnes light, så får se om även jag upplever en skillnad.

    SvaraRadera
  2. Jag dricker bara Hammars julmust!!!

    SvaraRadera