19 november 2015

Pyntarhelgen snart igång!

Imorgon blir det en shoppingdag! Får se om jag hittar något i adventsväg, ser det som sista turen jag vill köpa något adventspynt innan det drar igång. Under kvällen eller lördag så är det dags att börja övergången till advent, något vi sällan gör i förtid normalt sett men nu blir det en hel del annat under adventshelgen så det kommer inte hinnas med då. Inget mig emot, advent en extra vecka blir bara bra!

Julen i mitt rum. Vad jag saknar änglarna på fotot, kisse Knut som knappt syns i sin svarta korg och så Vilma. Här julmyste dom för två år sedan. Det blir tomt utan dom denna jul  

Till veckan ska jag börja med mitt rum, men först börjar vi med huset :) Lite småpanik att vi inte ens sökt någon utegran ännu, men vi får trycka in det i helgen också.. i samband med pyntningen är det dags att inviga första jullåtarna, det är tradition! Jag lyssnar aldrig på julmusik innan omgivningen runt mig är julig, för att få en explosion av julkänslor på en och samma gång.

3 kommentarer:

  1. Längtar riktigt efter allt adventspynt nu, blir så härligt att få lysa upp i mörkret :)
    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli så mysigt att äntligen få börja pynta snart =)

    SvaraRadera
  3. Så fint ditt rum brukar vara på julen! Underbart. Jag får se om det blir pyntat hos mig nu under helgen, eller om det blir till nästa helg. Jag önskar jag kunde hålla mig med julmusiken, och få en sådan julkänsloexplosion som du beskriver, men har redan okynneslyssnat lite här och där de senaste par veckorna. ;)

    SvaraRadera