21 november 2015

Mina tankar om årets julvärd

Igår kom beskedet, Gina Dirawi blir årets julvärd. Det har tydligen stormat massor efter beskedet, många har svårt för att se henne som julvärd men andra uttrycker hat för att hon har en annan tro än den kristna. Vad tycker då jag? Tycker det är förkastligt att det sprids hat! Det är verkligen felriktat. Självklart ska man ju få tycka precis som man vill om hur en person passar in i ett visst format eller inte, men inte på ett sånt sätt som skapar hat eller blandar in religion.


Om jag ser till Gina som person så tror jag säkert att hon kommer att göra ett bra jobb på julafton, hon är ingen toppkandidat på min önskelista över julvärdar (tyckte precis samma om Petra Mede) men dom har egenskaper som är desto bättre i andra sammanhang. Jag gillar ju lungt mysfolk som i mina ögon är Ernst, Sanna Nielsen eller typ Mark Levengood när det kommer till julvärdskap! Dock tycker jag Gina är bra i tex melodifestivalen och liknande sammanhang, där passar hon mycket bättre tror jag :) Men vem vet, kanske blir hon en riktigt bra julvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar