21 augusti 2016

Mysiga höst!

I morse när jag vaknade var det första jag kände att jag måste ut i naturen, nu! Det är så fint nu när hösten har klivit in på allvar :) Är rädd att missa stämningen. Så jag tog en tur till skogs med kameran för att titta på förvandlingen. Kom på mig själv att bara titta upp på gula trädtoppar igår under kvällspromenaden, det känns viktigt att ta vara på och njuta av favorittiden som sträcker sig från och med nu fram till december! Så jag försöker mysa till det lite. 

Det blåser ganska ordentligt nu och ett regn väntar, imorgon smattrar det på taket och då passar det bra att vara inne och höststäda lite för då är jag hemma. Jag tänker ta fram några votivljus framåt kvällen från Yankee-Candle och fortsätta min recension på deras dofter allt eftersom dom brinner ner :)

 Älskar färgerna.. mogna lingon :)
Naturens kontraster..
Här gömmer jag mig, när vintern snart kommer...
Slingrig trädorm 

Till veckan blir det mer tid i skogen, då traskar vi ut på picknick! Och vad vore en picknick utan värmande varm choklad? Jag äter LCHF och har gjort det sedan november, så jag kommer lägga ut några smarriga LCHF anpassade julrecept på gosaker här under höstens gång för alla som vill hålla sig borta från kolhydrater. Startar med min variant på varm choklad och det kommer ut på fredag :) Härligt att kunna njuta med gott samvete! 

 © Lisas Vinterland

3 kommentarer:

  1. Åh, lägg gärna ut många lchf recept!
    Gillar du blogg!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra foton, bra kamera och en väldigt duktig fotograf! Spännande att få ta del av dina lchf recept framöver!

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt att du har utökat din lilla familj med en sötnos till:) Hon är ju gudomligt söt och jag hoppas på lite höst/vinterbilder på din flock under hösten! Det är verkligen underbart att ha flera hundar:) Kul att du är igång och känner dig mer peppad för julbloggsäsongen i år:) Kram!

    SvaraRadera