15 november 2016

Börjat förbereda för advent! Throwback Tuesday

Hej i regnet och blåsten! Vilket tragiskt väder vi har, jag trodde att Norrbotten skulle ha en chans att behålla vintern ett tag men den regnar bort även här. Hoppas kylan återvänder innan advent! Idag har förberedelserna inför advent börjat! Har hoppat runt på ett ben och adventsstädat med hjälp av mamma, så nu är det bara packa undan lite grejer och göra plats för pyntet som återstår. Det har jag tänkt vänta med till helgen. Vill vara lite tidigare i år.

Funderar när jag ska ta in granen, vi har ju en levande nere men i mitt sovrum har jag alltid haft gran också. Någon gång en levande men sista tiden har jag kört på plastgran, känns lite mer praktiskt i ett sovrum! Lucia har alltid känts som tidigaste datum att klä sovrumsgranen, men jag undrar om det inte blir lite tidigare i år... med nytt granpynt och allt!

Den stora granen tar vi in 3-4 dagar innan julafton för att kunna njuta av den då stämningen är störst. Nedan foton från hur min advent brukar se ut.

Mitt rum i adventstid för nått år sen, här med en levande gran
Julfint i köket
 Mitt rum i advent, inte lika snyggt med plastgranen som med den levande men jag undrar om jag ska prova dölja granfoten med några dekorationspaket i år.
Granen fick vi förra året ha på ett litet bord på grund av att vi hade en valp på besök som nog skulle rivit ut den annars. I år tror jag det går att ha den på golvet igen! På foto min hund Nova :)

1 kommentar: