17 november 2016

Vita inredningsdrömmar

Idag har mitt julpynt hittat in i värmen. Men det slog mig när jag packade upp vilka blandade stilar jag har till jul... guld, silver, rött, vitt, brunt. Det känns inte riktigt rätt. Dröminredningen till jul är för mig egentligen genomgående vitt och lite silver! Däremot har jag aldrig riktigt vågat ha vita julgardiner och undvika rött eftersom det känns som att rött är julens riktiga färg och att det kanske skulle fattas något utan. Har även mycket prydnader men jag tycker det är snyggast med mindre och mer utvalt pynt.

Jag har under sommaren målat och sprayat om mycket till vitt, så min stil resten av året är väldigt lantlig och jag har den vita grunden. Får man bara till mysfaktorn är vitt oslagbart, det är egentligen mest jul av allt då det känns som att man flyttar in vintern.


Ska jag våga packa tillbaka alla röda tomtar och guldiga dekorationer och köra på vitt/silver i rummet år? Satsa på fler fina ljuspunkter och grönt från naturen. 

1 kommentar:

  1. Jag kör rött i köket men i övrigt är det vitt och silver som gäller. Blir som ett vackert vinterlandskap inomhus:)

    SvaraRadera