29 september 2016

Regnet det forsar...

I väntan på kallare tider är det mysigt att höra regnet piska mot rutan. Det är inte länge till det byts ut mot snö! Nu går vi sakta mot vinter, redan nästa vecka väntas minusgrader och kalla, klara dagar. Tre av de fem senaste åren har första snön fallit i oktober så jag hoppas det blir så även i år. Höst har vi haft länge här uppe och nu är snart alla träd kala och utan sina vackra gula höstlöv. Det känns som att mycket kommer lite tidigare i år, förhoppningsvis även snön...


Imorgon ska jag julbaka igen! Lägger självklart ut recept om det blir en hit. Lite speciellt i år då jag äter LCHF mot för tidigare år då jag alltid förbjudit mycket med julen innan november. Men nu måste jag ju hinna testbaka lite julgott som jag vet blir ett säkert kort i december!

2 kommentarer:

  1. Jag är så avis för att du är garanterad snö. Inte för att jag inte unnar dig det men jag vill också ha. Det är fördelar med att bo i söder men det där är en rejäl nackdel.

    Jag har ätit LCHF av och till i flera år men just vid jul, eller rättare sagt vid julbak, så har jag fortfarande inte hittat några riktigt bra alternativ. Så jag bakar som "vanligt" men äter mindre och mer sällan.

    Får du fram bra recept så får du jättegärna dela dem, jag är iaf superintresserad!

    Lycka till och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Mysigt med regn men ännu mysigare med snö!

    SvaraRadera