8 september 2016

Tillverkar egen glögg i helgen!

Idag avslöjade Blossa att årets årgångsglögg har smaken Kråkbär. Jag ställer mig neutral då jag aldrig varit något fan av starkvinsglögg :) Men självklart satte glöggsuget in som sig bör! Så istället för att hälla i mig sockerblaska från affären har jag tänkt tillverka egen glögg i år. Som plan B kör jag på Saturnus sockerfria om det skulle floppa. Men jag har tänkt testa göra egen och kommer då lchf-anpassa den och byta ut sockret. Så spännande!

Hinner jag bara in mot stan och fixa lite vin så blir det tillverkning redan i helgen! Ska leta upp något recept som är värt att testa så får vi se om det bär eller brister :) Imorgon ska jag fixa en liten annan försmak av julen och lägga upp receptet här! 


Annars är det lite stilla på bloggen ännu, jag har ganska fullt upp på dagarna nu. Bland annat har jag precis börjat med körkortet (vill man fortsätta bo som man bor är det ett måste) Men jag ska försöka hinna med lite höst och julmys snart också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar