31 oktober 2016

Halloween

Idag är det 31 oktober och halloween på riktigt. En högtid jag brukar fira genom att köpa pumpa, tända en massa ljus och baka i spöktema. Brukar även se någon läskig film, enda gången om året jag gör det. Gick så långt att jag odlade prydnadspumpor ett år! I år har jag inte uppmärksammat Halloween riktigt... lite tråkigt, men det beror nog mest på att jag inte alls är i form att stå på benen och fixa denna gång. 

Men det är inte för sent! Ska söka fram mitt pynt och dekorera lite lagom till kvällen. Tända ljus, kanske baka något gott och söka fram en film :) Jag ser Halloween som senhöstens myshögtid med lite lagom spänning, men inte riktigt den skräckkväll som många andra vill ha det till...

Firar ni också kvällen på något speciellt sätt?

Happy Halloween!



Har ni förresten något filmtips till kvällen? 

2 kommentarer:

  1. Jag känner som dig, en myshögtid med lite tända ljus, ingen skräck för mig tack! Barnen har karvat ur pumpor som lyser därute och nu är båda yngsta döttrarna ute på en halloweenrunda i kvarteret.

    SvaraRadera
  2. Jag firar inte Halloween (om inte syskonbarnen vill göra något); jag tänker på julen istället:)))

    SvaraRadera