28 december 2017

Lista 2017 - Året som gått


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jo, köpte (högg inte själv för första gången) en innegran!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga löften men tog körkortet och hamnade på en utbildning som jag önskat

3. Fick någon du känner barn?
Japp

4. Dog någon som stod dig nära?
Ingen människa, men vår älskade hund Molly vaknade på alla hjärtans dag och hade svårt att andas, hon hade spridd cancer till lungorna. Cancern var vi helt ovetandes om innan och vi fick tyvärr väldigt hastigt ta farväl av henne 💓 Hon blev 11 år och fick ett tryggt och långt liv, men lika saknad är hon för det.

Vår fina Molly, här på sparktur på isen bara nån vecka tidigare. 

5. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
När jag tog körkortet i höst

6. Vilka länder besökte du?
Åkte till Rhodos med en vän. Vi åkte över med färja till ön Symi. Båda öarna var jättebra! Rekommenderas :) 
Lindos på Rhodos, så vackert!
På väg in till Symi - vykortsön! Så grekiskt det bara går att bli. 

7. Är det något du saknade 2017 som du vill ha 2018?
Mer träning, mitt knä verkar må bra igen :)

8. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
30 augusti, körkortet.


9. Vilket var ditt största misstag?
Att tappa fokus på det viktiga kanske. 

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Alla gjutformar

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Gjutformar som jag köpt hela året, nedan en av 4 ljusbrickor jag gjutit och målade till släkt och familj i julklapp. Kul att kunna gjuta ljusstakar själv.


12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Körkortet och att jag tog mig in på utbildningen. Och mina speciella hundar som berikar mitt liv med glädje varje dag såklart!

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ovanligt mycket förkylningar och 2 halsflusser nu i höst.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2017?
Linkin Park. Lyssnade på dom som barn och började lyssna på dom igen i år när sångaren gick bort. 

15. Mådde du bättre eller sämre under 2017 än vad du gjort tidigare år?
Skulle nog säga medel i år. Har varit mycket bra men också en del saker som varit tuffa. 

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Motionen och hälsan som hamnade lite på hyllan.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Jo, bli bättre på att fokusera på mig själv och inte påverkas för hårt av allt annat, som jag känner att jag gjort i år.

18. Hur var din julafton?
Ungefär som den brukar vara

19. Blev du kär?
Nej.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Låter 2016 års svar stå kvar: Som alltid, Bachelor! Mitt och mammas favoritprogram :) 

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Samma här, samma svar som 2016: Hatar ingen. Däremot "hatar" jag dåligt beteende.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
"Omgiven av idioter: hur man förstår dom som inte går att förstå" Jättebra! Den är tydligen en toppsäljare nu. Vi läste den som bok i utbildningen och den ger ökad förståelse för varandra. Man kan också testa sin egen personlighet och lära sig förstå hur man själv funkarHär kan du läsa mer om boken.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Inga upptäckter egentligen

24. Önskade du dig något som du fick?
Jopp, som en hundbädd och en grönsaksstrimlare. 

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Hade jättesvårt att önska något i år, känns som att man har allt så nej.

26. Vilken var årets bästa film?
Har sett färre filmer än vanligt i år och ingen som riktigt satt sig i mig. 

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Det kommer jag knappt ihåg.. brukar vara likadant varje år, blev uppvaktad och åt gott :)

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Ingen nämnd eller glömd :) 

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Avslappnad :)

30. Vad fick dig att må bra?
Att köra på och inte ge upp trots att det ibland kan kännas motigt.

31. Vem saknade du?
Mormor, morfar, Vilma, kisse, Molly...

32. Vilken var din bästa månad?
Augusti-september

33. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Jo!

34. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Fler, större utmaningar. Men om man är sann mot sig själv, inte ger upp och fokuserar på att göra saker som får en att må bra blir det enklare!

35. Vad ska du göra på Nyårsafton?
Ingen aning faktiskt! Ingen plan ännu, men skulle nog helst vara hemma och känna lugnet. Har alltid valt att fira med min familj och hundarna så det blir inga fester. Hoppas på en lite sömnig och mysig nyårsafton där vi alla kan ta igen oss efter julförberedelserna och bara må gott utan större ansträngning :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar