25 september 2018

Höst och julkänslor på skogsbilvägen

Underbara höstskog, vilken stämning och den skänker! Skogen är nu proppad av livfulla färger och nu börjar jag och hundarna kunna gå promenader på skogsbilvägen igen. Den ligger bara ett stenkast från huset, hit går jag alltid när första snön fallit för att andas lite tomteluft! På sommaren är det så mycket orm där att man knappt vågar se mot vägen... men nu har de börjat krypa in under sina stenar. 

Skogsbilvägen är stämning, vinter och jul för mig. Där sparkar jag nästan dagligen med hundarna och när snön lägger blir det så mycket tomteland-känsla där uppe i skogen att man får ståpäls :) Med mobilkameran på hugget förevigade jag lite av höststämningen idag. Om bara 1-2 veckor finns det nog inga löv kvar på träden lägre, det börjar redan glesa ut av all blåst.


Kindra siktar mot tomteland... är det dit vägen leder måntro?
Och såhär kommer det se ut där om några veckor:

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara vinterbilder! Dina sötnosar är ju för söta<3!

    SvaraRadera
  2. Åh, vi har också en skogsväg hät hemma som ger en sån härlig känsla ♡

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på din "tomteväg", ser så mysigt ut både med höst och vinter :)

    SvaraRadera