29 september 2018

Planerar årets julpyssel: Julfat med decoupage!

I höst planerar jag att böja med decoupage på betong! Tänker främst tillverka julfat och dekorera med ett vintrigt motiv i mitten. Sitter och tittar på servetter som skulle passa och det finns så mycket fint. Men jag är ganska kräsen, det ska vara lite vintage, gammaldags jul eller natur och smälta ihop fint med faten.

Utöver planerna att tillverka julfat så har jag beställt en form till en gammaldags tomte som jag längtar så efter! Skulle gärna visa er redan nu, men vi sparar lite till sen :) Jag kommer nog få den i god tid innan advent, då hinner jag pyssla utan stress i oktober och november! Nedan är exempel på servetter med temat natur och djur som jag fastnat lite extra för, men har mycket mer att gå igenom.


Det finns hur mycket som helst att välja på, ska kika hela helgen och även kika på mer juliga motiv, så får ni se vad det blev när jag beställt :) Jag har en superfin form till fat som kommer passa utmärkt att göra decoupage på. Längtar till jag kan börja!

2 kommentarer:

  1. Jättevackra servetter, den med ekorren och fågeln tror jag att mina yngsta barn har som motiv på varsin julmugg. Väldigt likt i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga bilder, älskar de vintriga djurmotiven, särskilt rådjuren :)

    SvaraRadera