21 december 2018

2 dar till julafton, en summering av min december

Julafton närmar sig med stormsteg! Om några minuter är vi inne på dan före dan före dopparedan. Jag har varit frånvarande från bloggen denna månad, det har varit så mycket annat och så har jag flyttat över mer till min juliga instagram. 

Jag måste säga att jag är lika förvånad varje år att det plötsligt blir julafton! Har knappt hängt med, det var ju nyss första advent och tredje ljuset har vi glömt tända! Men nu känns det att det är nära. 

Idag har vi tagit in den levande granen, underbar doft! Vi tog en enkel utväg och köpte en gran på Byggmax igen.. bara för att reducera stressen, så har jag mitt problemknä så att gå och söka bland stubbar och stockar är inte alls bra. Julgranen är superfin och tät, men den får stå på ett bord i år eftersom den var lite kort samt att vi har en ettåring på besök som nog gärna river ner och sticker sig på barren! Kommer bli bra med utrymme för paketen under granen :)


Har även hunnit med att göra chokladfudge och förbereda inköpslistan för morgondagens julmatshandling. Vi kommer som vanligt att fira jul hemma. I år blir vi "stora familjen" som firar, med min syster och min brors familj men inga övriga släktingar.

Jag har köpt supersöta julklänningar och rosetter till hundarna och de har fått sitt julbad idag, så senast söndag ska jag rigga upp kameran och ta årets julkort. Alltid kul att ha det som tradition och skicka till uppfödarna! Ni får se det här på bloggen sen.

Julesnö har vi också, det snöar lite varje dag och vintern har varit här länge nu. Renarna har kommit till oss vid kusten så nu får man passa så man inte krockar med dom i byn! Lite senare än normalt på grund av den långa hösten, men nu är det jul när dom är här :) 

Jag har egentligen bara en önskan på min önskelista, en vit dekorationsbrasa! Skulle vara så fint att ha i sovrummet :) Får se vad tomten kommer med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar