28 december 2018

Nyårsmenyn 2018

Bara två dagar kvar till nyår! Jag tycker det är så underbart att efter jul ladda om och planera nyår. I år ska (troligen) hela familjen samlas och fira nyår tillsammans, vi brukar vara hos min syster men nu blir vi hemma eftersom min bror och hans tjej ska få barn vilken dag som helst och då är det närmare om något skulle inträffa. 

Vet ju inte hur många vi blir på nyår på grund av detta, men oavsett så har jag förberett menyn och handlat till en supergod nyårsmiddag :) 

Nyårsmeny 2018

Förrätt
Mammas räkrulle och fyllda krustader med bl.a. räkor, creme fraiche, dill och stenbitsrom.

Huvudrätt 
Black and white: älgfilé och fläskfilé med kantarellsås, svampsås och hemlagad bearnaisesås. Vitkålsgratäng och potatisklyftor/rotsaker i ugn. Sallad, fetaost, picklad rödlök.

Efterrätt
Ugnsstekta äpplen med kanel, vaniljsås och glass.



******************
 
SÅ gott detta kommer bli! Vi kommer troligen träffas någon gång runt 18 tiden. Här är väldigt lugnt för hundarna, inga fyrverkerier eller liknande. Hoppas alla håller sina hundar inne på Nyår, blir så lessen varje år när jag ser efterlysningar av skräckslagna hundar som inte haft tillräcklig koll på sig vid 12-slaget... ;( Det är vårt ansvar som hundägare att se till att hundarna är skyddade och trygga inomhus, många gånger tror jag berusning ligger bakom att folk inte har koll och att hundarna rymmer men jag hoppas verkligen alla tänker på detta för våra bästa vänners skull 💖

Nu ska jag pickla rödlöken som jag höll på glömma, så den hinner dra till sig till nyår!

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen supergott, ha ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Vi ska också fira en lugn nyårsafton med god mat här hemma som vi brukar. Önskar dig och din familj en riktigt gott slut på 2018 och en ett lyckosamt 2019!

    SvaraRadera