9 december 2018

Senaste jul- & vinterfotona från min instagram

Vi har fått massor av snö, två helger i rad med snövarningar så nu hänger träden så pass att de slår på bilen när man kör genom byn. Utegranen har gett vika, vi såg den bryta stammen och falla ihop idag men mina föräldrar lyckades liva upp den igen som tur var! Stora delar av staden är strömlös men här har vi klarat oss, hittills...

Detta påminner lite om förra vintern, fortsätter det såhär blir det ju rekord igen, då fick vi ju extremt mycket snö! Förra året denna tid tror jag vi hade typ hälften av denna snö.. men då rasade ju hela himlen ner januari-mars istället! Man vet ju aldrig med vädret.

Dock klagar jag inte som den snölover jag ju är! För det blir så oslagbart vackert så det finns inte :) Kolla bara solnedgången på foto nr 4! Som i sagornas värld måste jag säga, julstämningen går inte att ta miste på. Och det är väl just det, jag älskar den naturliga julstämningen som snön medför, snö och lite juleljus är allt som behövs i min värld i juletid för att väcka stämningen till liv! 


2 kommentarer:

  1. Vilket härligt vinterlandskap <3 hoppas att du har haft en fin tredje advent.

    SvaraRadera