22 december 2015

En riktigt God Jul!

Julafton står för dörren, det är ofattbart att det snart är dags att fira! Igår hämtade jag och mamma en fin lite mindre julgran med sparken, det är nämligen så att det kommer en vild valp hit som säkert inte kan låta bli den. Så granen fick "hoppa upp" en bit från golvet i år :) 

Jag vet inte om jag har så jättemycket julkänslor fastän det är så mycket jul runt ikring ändå. Svårt att styra sånt där. Men i år har jag avhållit mig från så mycket, som tex julbaket/julfilmer och glöggkvällar och det har nog bidragit lite. Julafton blir nog en annan femma, ser fram emot maten, gemenskapen och tomten! Vi blir 10 personer och firar hemma. 

Nova är så underbar! Hon morrar och är rädd för alla tomtar i huset, fastän hon fått hälsa på dom. Hon kan stå och stirra på dom länge och plötsligt hoppa till om det blir något ljud som hon tror kommer från dom ;) Antar att hon tycker dom ska fly fältet! Ibland är det skräckblandad förtjusning för då gnäller hon och vill ha kontakt med dom. Sötknodd! Har förevigat Novas första jul här hos oss nu när hon blivit 1 år.

Med det sagt vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL!
Tror nog denna gran tar priset som den vackraste vi haft någonsin.. 
mamma har haft ögonen på den hela året :)

5 kommentarer:

  1. En riktigt God Jul till dig också! Vilka underbara bilder på din lilla Nova :)

    SvaraRadera
  2. Nova är en riktig liten sötnos! Önskar dig och din familj en riktigt God Jul med härlig julstämning!

    SvaraRadera
  3. Önskar dej en riktigt GOD JUL, så söt lilla Nova är med sin tomteluva.... och så härligt att se snön på dina bilder!!

    SvaraRadera
  4. God Jul önskar vi i Våran Lilla Julvrå! Hoppas ni har det underbart och njut av snön extra mycket och tänk på oss stackars andra som inte får se en enda snöflinga under julen...

    SvaraRadera