30 december 2015

På väg mot 2016!

Nu tar 2015 sina sista andetag och ett nytt år siktas runt hörnet. Det här året har varit förändringens år för mig. Så mycket har hänt, speciellt sedan i höstas och ännu mer kommer säkert hända 2016. Jag gillar egentligen inte förändring, men den är nödvändig ibland och kan leda till något riktigt bra!

Det här är också året jag vände min hälsa till det bättre, fick en väckarklocka när jag var hos läkaren i november! Nu är det bra kost och långa promenader som gäller och vinsten är att välmåendet är tusen gånger bättre :) En superstor skillnad.

Det värsta som hände 2015 var när kisse gick bort. Det var en hemskt jobbig tid och något jag inte hade förberett mig på. Nu känns det bra att han slipper lida mer, han har inte ont där han är nu men är innerligt saknad  Dom finns alltid i mina tankar både han och Vilma. Det är nostalgiskt att lämna en fin tid bakom sig som aldrig mer återvänder.

2016 kommer nog bli ett väldigt händelserikt år, det känner jag på mig! Säkert många svåra utmaningar men också ett mer aktivt och roligt liv. 

Är bortbjuden nyårsafton och ska göra min egen efterrätt; Pannacotta med hallonsås sötad med hermesetas att ta med mig. Ett tips på en väldigt god och vuxen cider till er som inte är förtjusta i sliskig cider och vill undvika socker så långt det går är Kiviks Astrakan torr Cider 7 %. Den är toppen och innehåller bara 18 g socker/liter så den passar de flesta!
En uppmaning: Håll hundarna inne vid 12-slaget! Blir så himla ledsen när jag ser efterlysningar på massor av hundar som sprungit bort i panik när fyrverkerierna börjat smälla och som ibland aldrig återfinns. Snälla håll koll på hundarna oavsett om det är era egna eller andras..

Jag vill slutligen önska alla läsare ett GOTT NYTT ÅR och tacka för säsongen som varit, om än den varit väldigt tom på inlägg jämfört med tidigare år. Ha ett fantastiskt 2016!

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Personligen skulle jag vilja att man förbjöd smällare för privatbruk! Två av mina hundar är jätterädda och jag blir så förbannad när ungdomar håller på och skrämmer hundarna. Hoppas att ditt 2016 blir ett bra år och att alla dina nära och kära får vara friska:)

    SvaraRadera
  2. Önskar dig ett riktigt Gott nytt år 2016!

    SvaraRadera