24 december 2015

Julafton 2015

Julafton lider nu mot sitt slut. Den gick som vanligt supersnabbt, jag tände marschallerna vid 14 och det blev nog lite väl sent för sen var det så fullt upp att jag missade hela Kalle! Det var matförberedelser i den stunden samtidigt som gästerna trillade in. Julbordet var supergott med allt det klassiska och min favorit rökt älg.

Runt 18 blev det att tagga upp för tomterollen som i år tillföll mig, kul att se hur brorsdotterns ögon lyste upp av skräckblandad förtjusning när hon fick träffa tomten och få sina paket :) Nu har vi ätit så vi snart kan rulla.. det verkar aldrig ta slut på godsaker. Men julafton är bara en gång om året och då ska man väl njuta :) Tänk att nu är det hela 365 dagar kvar till nästa gång.. rätt så skönt och lite sorgset på samma gång.

Tror alla blev nöjda med årets julafton, den var precis som förväntat men tyvärr lite väl kort! Hade önskat att det varit mindre stressigt runt Kalle. Nu känner jag mig behagligt trött och det kommer bli en god natts sömn. Den unnar jag speciellt mamma som slitit och hållit ihop firandet så bra som hon gjort. Hoppas alla haft en bra dag! God fortsättning till er. Nu checkar tomten ut för i år..

2 kommentarer:

  1. Rökt älg låter jättespännande och gott. Är alltid intresserad av att hitta nya godsaker för julbordet så måste prova det nästa år! Mysigt att höra att du va tomte också! Heja heja!

    SvaraRadera