13 december 2015

Bättre sent än aldrig!

Den 13:e december, Lucia idag. Bara 10 dagar kvar till julafton. Fram till denna dag har julkänslorna varit som försvunna...  jag har underprioriterat allt som har med julen att göra bara för att jag tänkt på så mycket annat. Men det fick inte fortsätta! Så idag traskade jag därför till uthuset och hämtade allting; julgranen, prydnaderna, gardinerna. Och jag hämtade samtidigt julkänslorna! Nu har jag pyntat mitt rum och granen står så vackert här på sin plats som alla andra år. Ute är det -14 grader kallt, rosa himmel och gnistrande snö. Nu är det jul!
Om ett par timmar ska jag till byns kyrka med mamma och se på en julkonsert, det ska tydligen vara samma sångare där ikväll som det var när mamma för väldigt många år sedan steg upp tidigt i julottan och åkte till kyrkan med min mormor. De hade detta som tradition och därför är det extra kul att få uppleva detta med mamma nu :) Får tänka extra mycket på mormor ikväll. 

Senare ska vi baka lussebullar och pepparkakor och se på årets Lucia i SVT! Ska försöka mig på en GI-variant av julbaket. Sent ikväll alternativt imorgon tänker jag återkomma med foton från mitt pyntade rum! För nog är det mysigt allt...

Ha en fortsatt fin Lucia med mycket stämning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar