6 december 2015

Här var det tråkigt.

Just nu genomgår jag mycket förändringar i mitt liv på ett positivt men lite påfrestande sätt. Därför är julen fortfarande distanserad, jag har ingen direkt julstämning när jag gör och tänker på så mycket annat. Det i kombination med trist väder, snö, stormvindar och regn om vartannat så är det lite overkligt att det är december.. jag missar känslan som så många andra år. Har också undvikit all typ av "julnjutning" som glögg, pepparkakor och liknande. Inga julfilmer eller julmusik ens.. fast där vaknar nog snart lusten hoppas jag :)

Det är däremot inget jag mår dåligt över, för att finna julefrid måste mycket stämma! Det är som det sägs; "Christmas isn't a season, it's a feeling". Och nog vet jag att när jag sitter där på julafton så kommer det vara 100% jul även för mig. Så har det alltid varit :) Men just nu har jag inget att direkt berätta här. Jag kan säga att det enda juliga som finns i mitt rum nu är en elljusstake i fönstret och en liten tomte. De tre påsarna med julgrejer är ute i förrådet fortfarande och jag har inte ens tänkt på att byta till röda gardiner. Så får det väl vara i år, egentligen är det ljusstaken som gör allt och som är viktigast.

Så vi får se om det blir så mycket mer bloggande innan jul, kikar in om jag har nått värt att berätta. Det känns som att jag har mindre och mindre att tillföra bloggen varje år tyvärr.. :( Vi får väl se om det förändras med tiden men i år var det lite segt! Jag kan tänka mig att det är skillnad på att ha jobb/gå i skola och att bara gå hemma. Då har man en kontrast, ledighet att se fram emot som skapar längtan. Själv har jag gått hemma en tid (blir så fram till nyår) och då uteblir kontrasten. Nästa december hoppas jag då ha någon typ av jobb eller ny utbildning i vart fall så kanske julledigheten blir extra värdefull :)

Ha en mysig andra advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar