6 oktober 2015

Julkänslorna vaknar + vinterfåglar

Vaknade till en vit värld igen, det har varit 4 grader kallt inatt och vintern känns allt närmre! Nu på morgonen kände jag för första gången på länge ett riktigt julsug. SÅ SKÖNT! Det brukar vara så, jag väcks till liv först när det blir vitt ute. Det är så himla härligt att känna lite julkänslor igen, trodde där ett tag att de aldrig skulle återkomma..

Har läst om alla som hittat julmust och andra av julens godsaker men här i byn finns inget på radarn, har inte hittat något! Nu är det däremot dags, för inne i stan ska det finnas och dit ska jag snart!

Nu på morgonen har jag sett hur vinterfåglarna för första gången i höst samlats i äppelträdet igen, så nu är det hög tid att köpa lite fågelfrö. Har tänkt köpa en fågelmatare om jag får tag i nån bra :) Jag tycker att det är så himla mysigt att sitta i värmen och titta på vinterfåglarna, stämningsfullt är vad det är och det är så kul att kunna förse dom med mat! Snart är det dessutom dags för julgransjakt i skogen! Så ja, nu börjar en tid som är värd att njuta av och ta till sig. Julkänslorna har börjat vakna!






1 kommentar:

  1. Vad skönt att julsuget känns av trots allt sorgligt du har haft i ditt liv:) Det känns ju väldigt tomt och konstigt när man inte har den där jullängtan...! Hoppas du hittar något juligt i stora staden:))

    SvaraRadera