20 oktober 2015

Snö i sikte!


Hoppas innerligt att yr har mer rätt än smhi denna gång! Förväntar mig däremot inte att det stämmer såhär långt i förväg men hoppas kan man ju :) Chanserna till snö ökar dock nu och det kan hända när som helst, frågan är om första snön hinner falla i oktober eller om det blir så sent som november i år.

Vi har det kallt, frosten stannar även dagtid i skuggpartierna. Idag glittrar det i hela naturen, så mysigt! Annars håller jag på att rita hus och har börjat söka jobb om dagarna! Ser verkligen fram emot flytten av stugan som nog blir någon gång i februari/mars, förberedelserna och planerna för hur den ska förvandlas är i full gång.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas för din skull att det stämmer! Insåg idag att just idag för exakt fem år sen så snöade det i Lund och det var starten på den kallaste vintern jag kommer ihåg här nere i söder. Den var fantastisk. Idag är det grått och 8-10 grader. Bådar inte lika gott tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha snö :D Men man vet ju tyvärr aldrig med de där prognoserna..

    SvaraRadera