7 oktober 2015

Vinterfåglarna har fått nytt matställe!

Igår slog vi till och köpte en fågelmatstation på Rusta! Den var dock lite för låg för våra norrbottniska vintrar med så mycket snö som vi brukar ha, så idag täljde jag av en kvastpinne och förlängde den. Det blev inte bara praktiskt utan som bonus lite snyggare än innan! Nu kan man höja och sänka efter snömängd om så önskas. Det ingick även en plastskål och ett till hänge som jag däremot inte valde att sätta upp nu inför vintern.



Har också druckit årets första julmust, och jag kan ju meddela att det var så sjuuukt gott det :) På Dollarstore hittade jag en hissgardin för 10 kr, det tycker jag den var värd. Det var utförsäljning av förra årets julgardiner..


Resten av dagen blir det att vintra gården, kärra bort lite döda blommor osv.. härligt med denna kyla ute nu! Flera minusgrader både natt, morgon och kväll.

3 kommentarer:

  1. Mysigt! Och fåglarna blir nog glada :)

    SvaraRadera
  2. Jösses så billig gardin, det måste den verkligen varit värd, jätte fin =)

    SvaraRadera
  3. Läcker fågelmatsstation! Och billig gardin!

    SvaraRadera