10 september 2015

Blossa och Saturnus - Nyheter 2015

Blossas Årgångsglögg 2015 smakar Earl Grey. Den har en framträdande doft av citrus, te och glöggkryddor. Jag tror tyvärr inte att detta är någon glögg i min smak då te inte är någon favorit hos mig, men det gör ju knappast något för jag dricker ju inte starkvinsglögg heller!

Nytt för i år är även Blossa 1895, en fyllig starkvinsglögg med 18% alkoholhalt med smak av torkad frukt, choklad, kaffe och nötter.
Saturnus har alltid spännande glöggsmaker i sitt sortiment, det är ofta som jag hittar nya favoriter. I år smakar Saturnus lättvinsglögg Havtorn. Vi får se om det håller måttet, havtorn har ju en speciell smak och jag är inte så säker på att den går att efterlikna i glögg om man inte använder ordentligt med äkta bär. Saturnus kommer även med en ny äppelglögg spetsad med ekfatslagrad Calvados 20% från Normandie och en alkoholfri ekologisk glögg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar