16 september 2015

Happy Xmas

En av de jullåtar som framkallar mest rysningar hos mig är Happy Xmas. Den är speciellt aktuell nu när världen har blivit som den blivit.. jag tycker den är så vacker och tung på samma gång. Många gånger när man hör låtar relaterar man till sitt eget liv, men denna låt framkallar en tanke till de som har det svårt. Julen är ju för oss som är lyckligt lottade den bästa tiden på året...

Men för många är det ju en tid som är väldigt jobbig, kontrasten mellan de som har det bra och de som har det dåligt blir väldigt tydlig i juletid. Har gått och tänkt på den här låten en tid i sommar, så jag kände att det fick bli en liten lyssnare trots att det bara är september! De flesta har nog hört originalet av John Lennon, men jag tycker Céline Dions version är jättefin också. En av mina favoritjullåtar!

2 kommentarer:

  1. En favoritlåt här också! Förutom originalet är Sanna Nielsen's version en favorit.

    SvaraRadera