25 oktober 2018

En promenad i mitt vinterland

Vackra vinter! Nu har vi kommit hem från en promenad full av stämning i vinterlandet. Sockarna på hundarna, men jag missbedömde mängden snö så efter halva vägen kunde de knappt gå för alla snöbollar under mage och bröst. Men inte hindrade det dom från att busa av lycka i den nya årstiden!

När vi kom hem pickade fåglarna på fönstret så jag fyllde på frön. De är nästan helt tama nu, jag stod under själva trädet och fyllde på mat och de kom helt orädda fram och började äta.

Det snöar fortfarande och får troligen ligga kvar ett tag då det ska bli kallare och ner mot 10 grader efter helgen. Ser fram emot blå himmel mot den gnistrande snön! Nu ska jag ut och rulla snögubbe, har som tradition att alltid rulla en gubbe av första snön som lägger sig om hösten :)

1 kommentar: