24 oktober 2018

Varning klass 1: snöfall + godaste helgskinkan är...

Inatt kommer snön om allt går som det ska! Håller tummarna att det verkligen blir snö, eftersom det finns risk för regn vid kusten. Hoppas! Det är så stor skillnad på små avstånd, snöar det 6-7 km inåt land kan det regna här vid vattnet... men inatt hade vi 5 grader kallt och rimfrost så hoppas kylan håller i sig. När jag körde mot lektion på förmiddagen var det många bilar som körde i slow-mo på E4:an in mot stan. Verkligen dags för vinterdäck för alla :) Vi har ju redan haft första snöfallet som jag skrev om för någon vecka sen, men det var väldigt lite så nu är vi redo för mer!


************************

Och förutom snön finns ett till glädjeämne. Äntligen, säger jag! Helgskinkorna är ute i butik. Laddade upp med två stycken från Willys, av den absolut godaste helgskinkan jag vet (och då har jag provat många i mina dar)... Nybergs delis helgskinka, den är helt perfekt i smaken! Vissa kokta skinkor tycker jag kan vara för seniga och smaka lite rått i smaken, men denna är heeelt underbar. Billigast av alla också :) 


Ska göra ett lowcarb-vörtbröd någon dag, det är perfekt att ladda upp med helgskinka när man äter såhär. Har tänkt försöka dra in på gosaker som smugit sig på och unna mig exempelvis julmust och sånt bara fredagar ändå fram till jul, vill ge mig själv en ännu bättre form i julklapp! 

************************

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du äntligen har hittat din helgskinka! Och jag njuter av Pågens saffransgifflar:)...Nu väntar jag på clementiner och Pågens vörtbröd; så mycket jultrevligt att se fram emot:=D

    SvaraRadera