15 oktober 2018

Throwback christmaspics!

Dagens juliga bild!

I takt med att nedräkningen till julafton är i full gång så kommer jag att ladda upp foton från stämningsfulla tider som passerat och skriva lite kort om vad bilderna framkallar för minnen och tankar hos mig :) 

Såhär mysigt hade jag det för några år sedan med en livs levande gran, färskt nedsågad i skogen, i sovrummet. Julmys tillsammans med min älskade hund Vilma som idag inte finns länge och min katt Knut-Nils som också är i himlen. Mycket fina och nostalgiska tider att se tillbaka till. Här ser man mycket rött, jag föredrar idag mycket mer vitt men vågar aldrig riktigt ta steget att plocka bort de röda gardinerna och ersätta mot något färglöst.. även om jag tycker det är allra finast så! Granen är som alltid i silver eller guldtema, har nog inte hängt en röd julkula i granen sedan jag var liten. 

5 kommentarer:

  1. <3 Vad fint med lite julnostalgi <3! Inklusive underbara änglar<3!

    SvaraRadera
  2. Supermysig bild och trevligt med tillbakablickar <3
    Förra året hade jag vita gardiner i vårt vardagsrum/matrum. Jag tyckte att det var mysigt och gav en vinterkänsla men när jag i efterhand tittar på fotona ser det kallt ut och inte lika ombonat som det blir med röda gardiner så i år blir det troligen rött igen.

    SvaraRadera
  3. Oo så mysigt! Längtar tills huset pyntas julfint och mysigt :)

    SvaraRadera
  4. Härligt med jultillbakablickar! Jättemysig bild verkligen. Jag har ju en förkärlek för den röda julen, så jag tycker det är jättefint med de röda gardinerna! :D

    SvaraRadera