31 oktober 2018

Paket från Nick's med sockerfri och glutenfri choklad

I samarbete med Nick's.

Igår fick jag ett spännande paket från Nick's fyllt med god sockerfri och glutenfri choklad sötad med stevia, erythritol och xylitol. När vi närmar oss jul är det mycket onyttigheter som frestar, men det finns bra alternativ. Bakom de alternativen står bland annat Nick's. Man behöver inte frossa i socker för att njuta av julgodis.


Peanuts n' fudge är en nyhet och min personliga favorit: sagolikt god! Påminner lite om snickers, men är så mycket nyttigare och flera snäpp godare! Stora bitar av jordnötter omgivna av fudge och choklad! Perfekt att skära i småbitar och servera på gottebordet under julhelgen. Den måste ni prova!

 Chocodrink var en mycket positiv överraskning; en sockerfri motsvarighet till O'boy men med en mindre sötsliskig smak, ett drygare innehåll och en högre kakaohalt. Perfekt att värma till vinterpicknicken, mums!

Nick's kexchoklad har varit med i tester och fått omdömet "bättre än originalet" i Aftonbladet 2017. Eftersom jag äter ganska strikt just nu fick mina föräldrar provsmaka både kexchokladen och deras... 

Sport-crunch barer med protein och vitaminer. De tyckte alla dessa smakade toppengott och väljer mycket hellre dessa än klassisk kexchoklad fortsättningsvis! Sport-crunch finns i många olika smaker och här provades hazelnut, chocolate och vanilla. Både sport-crunch och kexchokladen är glutenfri.

Coconut bar brukar jag köpa när jag får stort sötsug, den är ganska söt och därför blir man också nöjd med bara en liten bit. Är du en kokoslover är det här rätt bar för dig!

Milk chocolate och dark chocolate julbakar jag med mest och de stillar sötsuget på ett perfekt sätt. De är godast att låta smälta i munnen bit för bit. De finns också som 80 grams chokladkakor.


Jag julbakar varje år med Nick's produkter. Förutom att det är gott, är det också sjysst mot kroppen. Man ska vara medveten om att allt sockerfritt godis inte är lika bra som det låter. Nick's choklad är en av få sockerfria märken som enbart innehåller snällare sötningsmedel som t.ex. stevia, som inte påverkar blodsockret. Därför kan man njuta av Nick's med gott samvete.

Jag brukar köpa Nick's på Apotea eller i min lokala Stora Coop butik. Läs mer om Nick's produkter på deras hemsida: här.

**********************

2 kommentarer:

  1. vilken lyx blir frestad =) köper ibland deras chokladglass och den är så god. får prova den nya baren =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om glassen! Jag tänkte försöka mig på att göra en saffransglass och använda deras vaniljglass som bas :)

      Radera