14 oktober 2018

Halloween på ingång + topp 3 jullängtan!

Insåg att jag inte kikat in här på en hel vecka! Men det innebär ju också att vi nu är en vecka närmare jul och halloween! Det märks tydligt att halloween blir allt mer uppmärksammat, många som frågar vilket datum som gäller! Den riktiga halloween firas alltid den 31:oktober, oavsett veckodag. Sen kan man ju anpassa firandet till en helg ändå, men viktigt att inte låta barnen gå runt och skrämmas när det är själva allhelgonahelgen tycker jag, eftersom det är två helt olika högtider. 

 I år ska jag verkligen försöka mysa till det med pumpakarvning och söka upp recept som också innehåller pumpa! Kanske hitta något gott lchfgodis att laga till. Netflix tror jag levererar den skräck som jag behöver, en enda gång om året ser jag skräck eller läskiga filmer och det är halloween! Blir mättad ett helt år därefter 😅


Det finns mycket juligt jag längtar efter nu! Topp 3...

1. Julbordet. Kan.inte.vänta. Detta år längtar jag mer än nånsin till julmaten! Går runt och pratar julbord varje dag, tror folk börjar bli ganska less mig haha! Som jag vill åt en helgskinka, men den kommer nog ut i butik närmare halloween. Planerar att överraska med ett "lilla julbord" hemma i början av december istället för att gå ut och äta.

2. Greveholm. Jag höll på att nöta sönder hela kalendern, såg den sommar som vinter när jag var barn ändå upp i vuxen ålder, men när man drömmer om replikerna i sömnen, behöver man nog en paus :) Så jag har inte kikat på den på 2-3 år nu, men denna jul vill jag lova att det blir att nöta vidare!! En helgdag ska vigas åt den, när utegranen kastar sitt magiska sken in genom rumsfönstren. 

3. Pyssla! Har ett starkt sug att skapa julpynt nu! Fick just veta att formen på tomtefar blivit klar att skickas, har handlat färg och är redo att gjuta honom flera gånger om! Ni får se hur han ser ut, när den första är klar. Jag är ju lite emot alla dessa tomtar med luvan över ögonen, en del kan vara söta men de flesta kan jag inte riktigt med, är mycket mer för de gammaldags tomtarna som tyvärr fått lämna stor plats åt luvtomtarna i butikerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar