23 december 2016

23:e december och julkänslorna stiger!

Har just krupit ner i sängen med hundarna. Framför mig står sovrumsgranen så fint och tindrar och under den börjar klapparna till familjen fyllas. Nu har klockan slagit över till den 23:e december - en dag kvar till julafton. Ikväll har jag ägnat mig åt paketinslagning och lagat glögg. Är faktiskt full av julkänslor just nu och jag är så otroligt tacksam över att min influensa börjat avta. Känner knappt något i halsen längre utan mest bara snuva och lite dålig hörsel.


Så jag kan äntligen uppleva julen utan distraktion. Imorgon blir det väldigt kul att vakna, då börjar vi med all julmat som ska förberedas. Köttbullarna ska rullas, skinkan ugnsbakas och julgodis tillverkas. Längtar en massa! Sen kommer kvällen och jag tror att det blir att följa uppesittarkvällen på TV4 första gången på många, många år! Denna julen känns lite extra mysig. 

I år blir vi familjen som firar jul. 7 människor och 6 hundar ;) Detta år väntar vi inga "gäster" eftersom hela familjen nu bor i samma stad så alla kommer hem på själva julafton och kanske stannar över till juldagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar