14 december 2016

Julafton - nästa vecka!

Men jag kan inte tro det är sant! Julafton är här redan nästa vecka! Bara några dagar kvar... vart tog denna advent vägen? Jag vet inte, men det känns som att fånga advent är en utmaning varje år, hur mycket tid jag än har över så är det ändå svårt. Nu är jag till exempel ledig fram till måndag! 

Antar att man vill åt känslan man hade som barn, när det var så spännande och så himla lång väntan till julafton... men det tillhörde nog ändå barndomen och är svårt att uppleva som vuxen. Ska ändå försöka julmysa i helgen och kanske börja förbereda inför julafton så smått. Vi är hemma och blir nog bara familjen i år, 7 personer.


Idag avslutade jag veckan med ett prov och som belöning köpte jag hem en massa gott i salladsbaren på ica som förvandlats till julbordsbaren! Det blev en god jullunch här hemma för oss alla :)

Igår försökte jag njuta av Lucia men mitt i allt blev det kaos med köksfläkten som var tvungen att bytas och så blev det ett missöde med tallrik som sprack och fick dammsugas upp mitt i luciasången, så det blev ingen luciafrid här inte, haha! 

Nu har jag dessutom rejäl panik... vad ska jag köpa till alla i julklapp!? Hoho, dags att börja planera... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar