1 december 2016

Pernilla August läser nyårsklockan!

Nu är det avslöjat, det blir Pernilla August som läser nyårsklockan vid tolvslaget på nyårsafton! Det tror jag blir jättebra. Det känns som att de alltid väljer rätt personer med mycket djup. Kan medge att det är viktigare vem som läser nyårsklockan än vem som är julvärd på SVT för mig eftersom jag sällan sitter framför tv:n på julafton. 

Jag har aldrig missat 12-slaget på skansen, det spelar liksom ingen roll vart jag än är, framför tvn med bubbel och ostbricka måste jag bara vara när klockan slår nytt år! Det känns så högtidligt och mysigt, feststämningen ska vara på topp.


Tänka sig att vi går mot 2017. Det är bara 4 veckor kvar. Nyår brukar vara som en liten överraskning efter allt julfirande, då man upptäcker att man har mer festligheter att se fram emot. Ryser när jag tänker på nyår, det är en så härlig stämning! 

Jag har verkligen mycket att fira detta nyår, ett lyckat år med positiv förändring - det mesta har äntligen gått min väg. Å andra sidan är det väldigt nostalgiskt att lämna bakom sig ett så bra år och alltid lite skrämmande att gå in i ett nytt som vi inte vet vad det för med sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar