3 oktober 2013

4 veckor till halloween!

Idag är det endast 4 veckor kvar! Jag tillhör gänget som gillar halloween. Jag ser högtiden som en hyllning till hösten och jag älskar pumpor och höstmys! Och lite spänning också :) Skulle gärna prova på att besöka USA någon gång under halloween, kan knappt föreställa mig känslan! Det är svårt att sätta fingret på känslan inom mig i halloweentid. Men precis som julen, påsken och midsommar ger olika stämningar, ger halloween mig en unik och oförklarlig höststämning som jag inte vill vara utan! Då kommer jag till liv och bakar, pysslar och pyntar, tänder ljus och ser Supernatural på kvällen. Tur att en ny säsong drar igång den 8:e oktober!

Brukar du fira halloween, eller tillhör du dom som inte alls gillar högtiden?


12 kommentarer:

  1. Är rätt likgiltig faktiskt, tycker bara det är lite mysigt. Men det är ju inte riktigt vår högtid heller :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är myspys, det är något speciellt med halloween :)

      Radera
  2. Jag är typ den enda i hela Eslöv som FIRAR Halloween, men detta året kommer jag ju vara i Kina, så det blir intressant att se om det uppmärksammas där överhuvudtaget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kina låter roligt! Ja det är frågan.. jag tror inte dom har riktigt samma traditioner som USA, haha! Men kanske dyker det upp ett spöke när du minst anar det!

      Radera
  3. Vi firar inte något speciellt på halloween men jag funderar på att bjuda hit lite folk i år faktiskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan ju bli en härlig myskväll om inte annat :) jag firar inte heller, men jag uppmärksammar det genom att baka osv!

      Radera
  4. Jag gillar Halloween, mest för alla pumpor och allt kul man kan göra med dom :) jag har runt tjugo stycken små hemma, några målade vita och massa med glitter på :) så snyggt är det! :)

    http://www.annasglittrigajulblogg.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pumpor är det bästa! Utan pumpor skulle jag inte tycka lika bra om halloween, dom är magiskt stämningsfulla :) Du får visa upp din pumpasamling!

      Radera
  5. Jag brukar inte fira Halloween men har inget emot det och tycker att det är en ganska mysig högtid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Man kan ju mysa till det utan att fira för den skull :)

      Radera
  6. Jag firar! Jag och min man ska fixa varsin pumpa i år! Ska bli kul att fira in hösten med ljus och mys!

    SvaraRadera
  7. Jag firar!!! Tyvärr inte så mycket med pynt och så, jag brukar inte hitta tiden, men att baka pumpapaj är tradition! I år har jag tänkt ge mig på att karva en pumpa, jag har aldrig gjort det innan, vi hade en för två år sedan, men den gjorde pojkvännen. Men det viktigaste av allt är ju kostymerna! Jag älskar maskerad! Jag brukar gå helt bananas och lägga pinsamt mycket pengar på mina kostymer för att de ska bli så bra som möjligt! Nu blir jag så inspirerad att jag tar och gör ett helt inlägg om mina Halloweenkostymer... ;)

    SvaraRadera