7 oktober 2013

Mysteriet på Greveholm - Samlingsbox!

Jag fick en sån obeskrivlig längtan efter Mysteriet på Greveholm! Saknar familjen Olsson! Det är inte konstigt att den blev framröstad som tidernas bästa julkalender, för mig är Greveholm ett lika viktigt inslag i december som julgranen! 

Jag har första Greveholm på dvd och har haft sedan säkert 7-10 år tillbaka i tiden, om inte ännu längre. Skivorna är mycket repiga och fodralet börjar vara väldigt nött! Eftersom jag är ett av kalenderns största fans, så måste jag såklart ha den nya samlingsboxen med både Greveholm 1 & 2!

Så den har jag beställt! Jag tycker att ettan är oslagbar, tvåan är bra men kommer säkert växa sig ännu bättre med åren, det brukar ju bli så. Nu har jag snart båda, wihoooo! :) Längtar till boxen ramlar ner i brevlådan, men jag kommer inte se innan december, traditionen är viktig vill jag lova!

-------------------------------------------------------------

Vill förresten passa på att tacka till alla er som kommenterar min blogg! Det är jättekul att logga in och se era meddelanden! Och tack till alla er som röstar och deltar i dagens fråga, supertrevligt att se vad ni har för åsikter! :)

10 kommentarer:

  1. Mysteriet på Greveholm är riktigt bra, speciellt ettan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, helt oslagbar kalender! Och precis, ettan är bäst! Däremot tror jag att tvåan kan växa med tiden, det brukar gamla kalendrar göra! Det blir något episkt över dom även om man kanske inte gillade dom när dom gick :)

      Radera
  2. Åhh kom på att jag glömde seklart den nya Greveholm, får nog se om den i år,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Jag glömde sista avsnittet, såg det dock i efterhand. Men det blir kul att sträck-se hela kalendern, då kan man nog få en ny bild av den :)

      Radera
  3. Åhh den där får man nog ta att skaffa. Har inte ettan på DVD ännu och då blir ju samlingsboxen bättre, för jag gillade tvåan också, även om det inte alls riktigt var samma grej. Men som du säger, tror nog den kommer växa till sig under åren. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ett måste i filmhyllan! Ser gärna andra kalendrar på youtube och sånt, men greveholm måste man bara äga :)

      Radera
  4. Greveholm är en av de bästa, den och en riktig jul är mina favoriter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte sett en riktig jul! Kanske dags!

      Radera
  5. vad roligt! Det är alltid kul att få unna sig sånt där lite extra :)

    SvaraRadera