1 oktober 2013

Första frosten och en stor suck

Det är verkligen helt typiskt. Inatt kom minusgraderna och frosten, och i vanliga fall skulle jag hoppa av lycka nu. Men precis i samband med lyckan, så blev vår ena hund sjuk. (Precis samma hände förra året vid första snön, då blev vår katt sjuk...) Så inatt har vi gått runt och varit oroliga. Vår hund skriker till så fort hon stiger upp, har svansen mellan bena och kan inte sätta sig ner för att kissa.. och allt vi kan göra är att avvakta, efter att ha ringt jourhavande veterinär. Så det blir nog en sömnlös natt och en oviss morgondag.

Ja.. första minusgraderna och frosten 2013: 1:a oktober.. en riktig skitnatt. Orkar inte ens ta några bilder, för det finns ingen motivation. Det finns inget värre än en sjuk familjemedlem...
Allt annat bleknar. Hoppas det vänder.

16 kommentarer:

  1. Nej vad hemskt!! Jag håller tummarna för att vovven ska bli bra igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Hoppas, hoppas att det blir bättre fort bara.

      Radera
  2. När någon man älskar blir sjuk, ska man inte deppa ihop, för den man älskar hade inte velat att man skulle göra det. Men jag förstår dig. Det är hemstkt, man tänker liksom " av alla hundar i hela världen, varför just min"


    Jag hoppas verkligen den blir bättre, all kärlek ifrån mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste vara stark. Samtidigt är det lättare sagt än gjort! Man känner att hunden är helt hjälplös och att man själv bär på ansvaret att låta den bli frisk. Idag är det lite bättre än inatt, nu kan hon röra sig lite mer..

      Radera
  3. Åh, hoppas hon mår bättre snart igen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas på samma! Det är ingen akut fara just nu som tur var. Får hoppas det blir bra snart.

      Radera
  4. Håller tummarna jag med! Det ordnar sig säkert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, djur brukar ha en förmåga att bli sjuka snabbt men friska lika snabbt :)

      Radera
  5. Men usch, håller tummarna för din hund. Jag har två små hundar själv och skulle bli jätteledsen om något hände dem! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, visst är det för hemskt när djuren blir sjuka! Speciellt när dom inte kan berätta vart dom har ont.

      Radera
  6. Usch fy =/ Hoppas hunden blir kry snabbt igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar för omtanken :) Jag hoppas också!

      Radera
  7. Åhhh nej jag hoppas verkligen det blir bra med lilla vovven :-(. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Det är bara vänta och se nu, men idag kan hon röra sig lite bättre!

      Radera
  8. Usch, vet hur det är när ens djur inte mår bra!
    Hoppas verkligen det blir bättre, du får krama om vovven lite försiktigt så ska du se att det blir bättre snart!

    SvaraRadera
  9. Ja, det tillhör det värsta som kan hända! Och tack så mycket, verkligen! :) Känns underbart med så mycket omtanke! Ska absolut krama om henne :)

    SvaraRadera