10 oktober 2013

Fynd, fint julpynt!

Idag besökte jag röda korset och såg att dom börjat plocka fram julsakerna. Det fanns en ställning med begagnad belysning för 20 kr/st och där fyndade jag stjärnan som jag ska ha i fönstret i år! Har en sån sen tidigare, men den brukar vara i hallen. Köpte en lykta för 15 kronor som bara var för söt för att lämnas. Den är verkligen jul rakt igenom i mina ögon. Slutligen köpte jag två julkulor på dollarstore för 10 kr/styck, i en stil jag tycker mycket bra om :)

Ett tips är att besöka välgörenhetsaffärer kring jul. Man kan få tag på så fina julsaker som knappt kostar något alls och ser som nya ut! 


7 kommentarer:

  1. Kulorna är superfina! Tyvärr finns det inga Dollarstore butiker här i södra Sverige men det är kanske tur för jag behöver inget nytt pynt... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kulorna var jag bara tvungen att ha! Näe, egentligen behövs ju inget nytt! Svårt att stå emot!

      Radera
  2. Vilka fina kulor, de såg jag inte idag när jag var på Dollarstore tyvärr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får hoppas dom kommer in till er butik snart :)

      Radera
  3. Fyndade lite saker förra året i secondhand men i år får det bli den större grannstaden och hoppas på roligare fynd. Jättefina grejer du hittat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst :) Det går verkligen att stor-fynda!

      Radera
  4. Synd att dollarstore inte finns i Göteborg! :( Jag har liknade "kulor" fast de är "platta" istället, så de hade matchat fint, i min viktorianska steampunk-gran!

    SvaraRadera