11 oktober 2013

Ett annat kapitel

Ho Ho från Norrbotten! :) Ni märker att det är mycket tips, tester och sponsrade inlägg här nu. Det kan jag säga är tillfälligt. Om jag inte skulle skriva om det nu, skulle det inte bli särskilt mycket att läsa här i nuläget.

 Det är nämligen så att den där julgnistan är frånvarande. Jag har ingen motivation till innerliga stämningsfulla inlägg som jag skrev förut, då jag tyvärr inte kan känna det i nuläget.

 Förr om åren har jag blivit brusig i kroppen redan i augusti vid tanken på jul, men så är det icket i år. Förmodligen för att jag har närkontakt med jultankar 24/7 i och med julbloggen och allt läsande. Det har lixom inte fått komma naturligt. Jag hoppas att det gör det senare, annars vet jag inte. Men jag är inte så störd av det i nuläget då jag känner att julen börjar först 1:a advent, det är mer så att jag önskar fylla bloggen med det där ursprungliga äkta. Jag är säker på att julen blir stämningsfull, men jag hade hoppats få en dos av julrysningar redan nu!


Tror ni att man kan locka fram julkänslor eller 
måste det komma naturligt?

6 kommentarer:

  1. Jag tror man måste locka fram dem för att de ska kunna komma naturligt. (Musik etc.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i mitt fall så är det strikt förbud för julmusik innan 1:a advent :) Så förhoppningsvis exploderar julkänslorna i december..

      Radera
  2. Jag känner precis likadant! Känner ingen jullängtan överhuvudtaget. Jag tror att julkänslan måste komma naturligt, försöker man tvinga fram den blir den bara påtvingad och inte äkta. Jag är livrädd för att man har förstört mycket av julkänslan pga alla års julbloggande, att man liksom har tjatat sönder julen lite genom att börja planera och tänka på julen så tidigt. Jag hoppas att den äkta julgnistan infinner sig närmare julen men just nu känner jag ingenting och det är svårt att julblogga då. Ha en fortsatt fin dag! Kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att någon känner igen sig! Jag tänker likadant - är rädd att julkänslan är frånvarande på grund av allt julbloggande! Det mest märkbara var när jag klev in på rusta som hade tagit fram julpyntet, och inte fick den där varma härliga känslan. Det kändes inte något speciellt, mer som att jag var där på uppdrag att rapportera till julbloggen och inte för mig själv. Bara hoppas att det förändras närmare jul! Ha en bra dag du med, kram!

      Radera
  3. När jag vill ha lite julkänsla oavsett tiden på året så har jag en mapp på datorn med bilder på snö, julafton, glitter och liknande som jag kollar på till någon mysig jullåt eller så. Sen brukar vi prata om julklappar tidigt här hemma och planera vad alla ska få. Det brukar också ge känsla. Sen tänder vi ljus på balkongen och det ger ju myskänsla också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter mysigt! Man kan mysa till det om man vill. Mamma började prata om julgranssök nyss och det fick mig att få en liten längtan ändå :)

      Radera