4 oktober 2013

Julen packas upp!

När jag klev in på rusta så skådade mina ögon detta! Personalen var i full gång att packa upp julen :)



Vet inte om det bara är jag, men jag börjar bli otroligt less på tomtarna som har huvan över ögonen! Tycker allihopa ser likadana ut och dom finns i sånna mängder. Nu börjar nog de flesta som vill ha dessa tomtar, redan ha dom! Tycker att dom kan göra lite nya modeller på standardtomtarna nästa jul dessutom, dom ser ju inte dåliga ut dom längst till höger, men nu vill jag se något nytt. (klagomuren, hehe)




Ärligt talat så är det här första hösten som jag inte känner "wow" och hjärtat pumpar extra när jag närmar mig julsakerna. Ingen aning om varför känslan uteblev, men jag gissar på att det är för att det mest är samma saker som förra året, inget egentligt nytt! Men man brukar ju ändå bli lite sådär pirrig.. nåja, får hoppas det kommer närmare julen istället då! Köpte inget idag.

På ÖB fanns en liten hylla med diverse halloweenpynt, och jag kunde inte gå förbi, en elak pumpa och ett läskigt spöke fick mig på andra tankar! Dom ville till varje pris hänga efter mig hem, knäppisarna.. så varför neka?? :) haha, jag kan säga att mer nerglittrad har jag sällan blivit i mitt liv, som när spöket satte sig i min hand! Herregud vad glitter.. måste borsta av honom! Nu får han gömma sig i en vrå och komma fram igen på halloween.. Trevlig helg!

8 kommentarer:

  1. Fint! Skulle vilja Halloweenpynta massor, men när det väl är dags brukar all energi (och pengar!!!) gå till att komponera ihop de ultimata kostymerna (ja plural, de senaste tre åren har jag firat Halloween två gånger, med olika kostymer, ha ha!). I år SKA jag dock ha en riktig pumpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett måste på halloween med pumpa! Jag skulle tycka det var kul om det fanns lika mycket halloweensaker att välja på som julsaker! Det är ganska begränsat, men som tur var så faller jag för dom få saker som finns :) Hade massa utklädnad när jag var mindre, men nu blir det mindre av den varan då jag festar väldigt sällan!

      Radera
  2. Vad synd att du blev besviken, jag jublar dock över att de tar fram julsakerna. Skitsamma att det är från förra året.

    Vad söta halloweensaker förresten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså jag blev inte besviken direkt, jag var mer likgiltig! Förut brukar jag alltid vara uppe i skyn när jag ser julsakerna för första gången, nu var jag mer på marken ;)

      Radera
  3. Tyvärr måste jag hålla med dig, jag gillade tomtarna med luvan för ögonen jättemycket för 13 år sedan men nu känns de uttjatade i affärerna. Ditt spöke är fint! Jag har tyvärr också börjat känna mindre glädje över julpyntet i butikerna de senaste åren. Ibland händer det att julhjärtat tar ett litet skutt men allt oftare har jag känt att det är så kommersiellt med hyllmeter efter hyllmeter med masstillverkade saker och kopior så jag har svårt att se guldkornen. Jag låter säkert gnällig för många men den där speciella glädjen känner jag inte längre i butikerna utan det känner jag hemma med mitt julstök och julmusik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så. Jag saknar känslan att kliva in i en affär och få det där lyckoruset. Men det kommer nog för eller senare, kanske inte i en affär - precis som du säger så är det den äkta julglädjen som räknas och det är nog först när julen verkligen är här som den kommer på besök. När man plockar fram sina egna adventssaker så brukar känslan dyka upp och då är den på riktigt. Ibland glömmer man att det bara är oktober, och att julen är tänkt att börja först om ytterligare två månader!

      Radera
  4. Hur gammal är du?

    SvaraRadera