5 oktober 2013

En jullista

Besvarar Johannas lista idag.

Vad är det bästa med julen?
Den känns tidlös, bryter av den tråkiga vardagen och gör den till något magiskt.

Hur skulle din drömjul se ut?
Ungefär som den gör nu men annars är det roligare ju fler man är. Gillar att julafton känns som en stor fest.

Vilka tre saker önskar du att få mest av allt i julklapp i år?
Har inte hunnit tänka ut mycket. 

Vad är roligast, att ge eller få julklappar?
Både&, så länge det inte framkallar köpstress från något håll..

Vilka är dina 5 favoriter bland alla julkalendrar som visats hittills?
Kan inte komma på fler än en favorit vilket de flesta vet är Greveholm. Men jag tycker Jul i Kapernaum är rätt mysig också.. annars kollar jag inte mycket på julkalendrar.

Vilka är dina favoriter bland alla andra julfilmer?
Nu är det jul igen 1-3, Polarexpressen.

Vad lyssnar du helst på vid jul? Någon favoritjullåt?
Det strålar en stjärna och O helga natt är måsten.

Vad äter du mest av på julbordet?
Julskinkan.

Vad dricker du helst till julmaten?
Julmust i alla lägen.. kommer sakna glasflaskorna!



Vad är ett måste på godisbordet på julafton?
Knäck

När börjar du julpynta samt klä granen?
Pyntar fredagen på helgen första advent.

Vilka färger har du mest av till jul?
Rött, vitt, guld, silver.

Ser du på Kalle Anka varje jul?
Kanske 10 minuter, sen hjälper jag till i köket då det blir som mest hektiskt.




Ser du på Karl-Bertil Jonsson varje jul?
Har aldrig sett..

(Bonusfrågor till julbloggare)

Vad är det bästa med att blogga om julen?
Man missar inget och får full koll, får testa nya saker och det blir ett beroende och en aktivitet som fyller mycket tid på hösten. 

Läser/ följer du alla andra julbloggar som finns också, eller kanske bara några utvalda favoriter?
Jag besöker de flesta bloggar någon gång, men mina favoriter dagligen. Annars går jag mycket på rubriken, om den är intressant klickar jag mig vidare..

Hur tycker du att en bra julblogg ska vara?
Personen som skriver ska kunna uttrycka sig på sitt eget sätt och skriva för att denne känner för det, inte för att bara fylla ut. Det ska kännas som att man kliver in i en personlig värld som inte går att hitta någon annanstans. Intressanta inlägg är också viktigt, att det framkallar någon känsla.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du besvarade den, så mysigt att läsa!

    SvaraRadera
  2. Åhh O helga natt och Det strålar en stjärna är bland mina absoluta favoriter också. Så vackra! :)

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt att läsa sådanahär listor :)

    SvaraRadera