10 oktober 2013

Ett paket fullt av pyssel!

Slöjd-detaljer skickade mig tyg till en bedårande julstrumpa! De skickade också två glasburkar, transparant färg och en guldig porslinspenna som jag ska tillverka två mysiga lyktor av :) Idag hämtade jag ut paketet och det blir ett nöje att få pyssla på i helgen! Återkommer när det är klart.

Bild 1. Såhär ser tyget till stumpan ut och på andra sidan är motivet söta snögubbar! Strumpan blir riktigt stor och underbar, det blir min första! Bild 2. Dessa glaslyktor ska jag försöka trolla fram i färgen julröd/mörkgrön. De kommer se så mysiga ut i trädgården såhär i höstmörkret.

Kolla storleken på stumpan när mamma håller upp tyget! Hon försvinner, haha! 


6 kommentarer:

  1. Vad fina saker, kommer säkert bli super, ser fram emot hur det blir! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Det ska bli så kul att få julpyssla redan nu! :)

      Radera
  2. Hej & Grattis! :)
    Du har blivit vinnaren utav våran, "Gissa avsnitt & säsong" tävling!
    Kontakta (vampirediariesblogg@live.se) oss så fort som möjligt för att få reda på hur det går till!

    Grattis ännu en gång och ha en fortsatt trevlig torsdag! :)

    Mvh; Vampire DiariesBlog

    SvaraRadera
  3. Det är ju så kul att få paket!! Fina grejer också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen :) Lite julafton-feeling :)

      Radera